Factsheet

Developer:
OhNoo
Based in Gdynia, Poland

Founding date:
2013

Website:
OhNoo.com

Press / Business Contact:
contact@OhNoo.com

Social:
Tormentum on Steam
Tormentum WebSite
OhNoo Twitter
OhNoo Facebook

Address:
Lipowa 4b/11
Gdynia, Poland
81-572

Phone:
+48 692 857 442

Tormentum

Na początku marca Steam pogrąży się w mroku – nadchodzi Tormentum. Jest też nowy trailer.

Już 4 marca zagramy w mroczną przygodówkę “point and click” inspirowaną m.in. twórczością H. R. Gigera. Mrok, surrealizm, niepokojąca muzyka - tak w skrócie można podsumować Tormentum.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=8v0NL5ITiZ8

Twórcy Tormentum znudzeni stylistyką fantasy oraz sci-fi, postanowili stworzyć jeden z najbardziej dziwacznych i surrealistycznych światów, jakie do tej pory pojawiły się w grach przygodowych. Już nie musicie zastanawiać się jak mógłby wyglądać “Dark Seed 3”.

“Cenimy sobie oryginalne, ciekawe miejsca, które potrafią zaskoczyć i zadziwić. Tworząc miejsce akcji Tormentum staraliśmy się, aby przedstawiony świat miał w sobie pewną dozę dziwności i surrealizmu, pozostawiając graczowi przestrzeń na interpretację tego co widzi i odkrywa.”, mówi Piotr Ruszkowski, ilustrator ze studia OhNoo.

Mroczny, pozbawiony nadziei świat, pełen posępnych postaci i odrażających stworzeń. Wcielimy się tu w bezimiennego bohatera, który pewnego dnia budzi się zamknięty w metalowej klatce, przytwierdzonej łańcuchem do wielkiej machiny latającej. Jego jedyne, mgliste wspomnienie, które potrafi z trudem wydobyć z otchłani pamięci, to niewyraźna wizja statuy przedstawiającej kobietę otoczoną kamiennymi dłońmi. Bohater, aby odszukać prawdę o samym sobie musi przemierzyć 3 krainy, na które składa się niemal 80 lokacji. Mroczne ilustracje doskonale uzupełnia posępna i klimatyczna ścieżka dźwiękowa.

Bohater przemierzając krainy napotyka sytuacje, w których jest zmuszony do podjęcia wyboru mającego wpływ na dalszy przebieg gry. Dzięki takiemu zabiegowi twórcom udało się zaburzyć liniowość rozgrywki i umożliwić więcej niż jedno zakończenie zależne od wyborów podjętych przez bohatera.

Warto przypomnieć, że twórcy Tormentum na dokończenie swojej gry w 2014 roku uzbierali od społeczności crowdfundingowej w serwisie Indiegogo ponad 11 000 dolarów. Już 4 marca przekonamy się, czy mroczny świat Tormentum spełni oczekiwania graczy. Za pełną przygodę zapłacimy 11,99$. Gra zadebiutuje na platformie Steam z dwudziestoprocentową zniżką.

Screeny z gry można obejrzeć na stronie sklepu Steam: http://store.steampowered.com/app/335000/

Dostępność i wymagania sprzętowe: Premiera gry zaplanowana jest 4 marca jednocześnie na platformach Steam oraz oraz Mac App Store. Do prawidłowego działania będzie wymagać Intel® Core™ 2 Duo 2 GHz oraz 2 GB RAM.

About OhNoo Studio

OhNoo Studio jest małym, 3-osobowym studiem deweloperskim z ambicjami pozostawienia po sobie śladu w branży elektronicznej rozrywki. Stawiają na grafikę 2D, która mimo swych ograniczeń wystarcza do wytworzenia unikatowego klimatu, tak aby gracz mógł się w niego zatopić i zatracić choć na moment. Studio zostało utworzone w 2013 roku i działa na terenie Polski.


Videos

Trailer - Tormentum 02 YouTube

Trailer - Tormentum 01 YouTube, Vimeo, .mp4


Images

download all screenshots & photos as .zip (58MB)
chcaracters_02.png
Header_image_460_215_3.png
painting.png
castle_p.png
02.png
skulls.png
zep.png
07.png
dvd_box_tormentum_zp.png
baner_01.png
color.png
01.png
hang.png
04.png
06.png
08.png
menu.png
05.png
main_616_353.png
03.png
deamon.png
zep2.png
castle.png
box.png
screen_1_ipad2.png

There are far more images available for OhNoo, but these are the ones we felt would be most useful to you. If you have specific requests, please do contact us!


download logo files as .zip (1MB)
logo

Sklep gry na Steam'ie.
store.steampowered.com.

Kampania na Greenlight Steam
steamcommunity.com.

Kampania na Indiegogo
indiegogo.com.


Team & Repeating Collaborators

Piotr Ruszkowski
characters and backgrounds, story, game direction

Łukasz Rutkowski
animation and design, story, game direction

Grzegorz Markowski
programming


presskit() by Rami Ismail (Vlambeer) - also thanks to these fine folks